11 Nisan 2009 Cumartesi

Bir çocuk değişir, Türkiye değişir!


İki gün öncesinde çok sevdiğim bir arkadaşımın üstteki resmi facebook avatarına koymasıyla başladı her şey.. Altına da üstteki başlığı yazmış ki, bi duygulandım. Hiç böyle güzel işler yapabilecek birisi olmamasına rağmen, kendisi bile değişmiş.. en çok buna sevindim zaten.
Ben bir liseli genç iken, Yerel Gündem 21'de iki sene boyunca çevre gönüllüsü olmuştum. lâkin o zaman vaktim vardı.. şimdi nereye koşuşturacağımı bilemezken, ki çok bir amacım da yokmuş ve hatta boş gezenin boş kalfası gibi gözüküyor olmama rağmen Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nda gönüllü olmak için adım atmaya karar verdim.. ne yapıp edip, oraya vakit ayırmalıyım diye düşünüyorum. Yahu etkinlikleri inceledim de şöyle bir, daha önce niye bu kadar duyarsız kalmışım diye kendime kızıyorum.. Sen git 1995 yılında bu vakfı kur, ama Tunca öküzü sallamasın bile. "vah vah!" diyerekten kendi kendilerine üzüldüklerini zannetmiyorum ama benim gibi birçok insan adına üzüldüklerine eminim.. Vicdanen rahat hissetmiyorum artık kendimi.
Belki benim gibi aranızda bu vakfı bildiği halde duyarsız kalan cici yaratıklar vardır ve şimdi artık "bu işe zaman ayırabilirim", "gönüllü olmak istiyorum" diyenler çıkabilir.. vaktim yoktu bahanesini kullanmayın, benim de gerçekten yok ama muhakkak vakit ayırabilirsiniz bu işe! veya gerçekten duymamış olanlar da olabilir, artık duyduğunuz halde duyarsız kalmayın lütfen..
Maddi destekte bulunun demiyorum yahu, gönüllü olun.. hani bulunabilecek varsa da zaten, bulunmuyorsa kendi ayıbıdır; ona sözüm yok! fakat "ben zaten zor geçiniyorum, maddi destekte nasıl bulunayım?" diyen varsa, rica ediyorum gözünüzü bi açıverin yahu! Gönüllü diyorum, gönüllü..
Şimdi size gönüllülerin ne yapacağından biraz bahsedeyim, ki bu zaten TEGV sitesinde de yazılı;
Etkinlik Gönüllüsü: Türkiye geneline yayılmış bulunan Eğitim Parkları, Öğrenim Birimleri, Sosyal Etkinliklere Destek Projesi Protokolü kapsamında İlköğretim Okulları, Toplum Merkezlerinde ve İl Temsilciliklerinde gerçekleşen eğitim etkinliklerine gönüllü olarak katılır. Gönüllülerimizden beklentimiz bir eğitim etkinliğini 8 hafta boyunca haftada en az iki saat olmak şartıyla verebilmeleridir. Ateşböceği gönüllüleri, bir eğitim etkinliğine haftada en az 3 saat olmak şartıyla destek verebilmelidir. 3 hafta süren Yaz Etkinliklerimiz yalnızca hafta içinde uygulanmaktadır. Gönüllülerimizden beklentimiz haftanın 5 günü destek verebilmeleridir.
Destek Gönüllüsü: Vakfın, eğitim faaliyetleri dışında kalan altı farklı alanda destek verir.
İletişim Gönüllüsü; Vakfın etkinlik noktalarında, stand tanıtımı vb. gibi iletişim faaliyetleriyle ilgili konularda destek verir.
Kaynak Gönüllüsü; Vakfın etkinlik noktalarında, kaynak ihtiyaçlarını karşılamak üzere, bağış yapabilecek şahıs ve/veya kurumlar ile bağlantı kurar, bu bağlantılar sonucu ayni ve/veya nakdi kaynak temin edilmesini sağlar.
Ofis Gönüllüsü; Park ya da Birimlerde kişisel ve mesleki tecrübeleri doğrultusunda ofis faaliyetlerine yardımcı olur.
Teknoloji Gönüllüsü; Vakfın etkinlik noktalarında kullanılan bilgisayar ve ekipmanlara belirlenmiş tanımlar çerçevesinde destek verir.
Proje Gönüllüsü; Vakfın etkinlik noktalarında, diğer gönüllülük çeşitleri dışında kalan proje ve organizasyon temelli etkinliklerde destek verir.
Eğitmen Gönüllü; Eğitici eğitimlerinde ve Adım Adım Gönüllülük prosedürü içinde gönüllülere eğitmen olarak destek verir.
Bugün benimle birlikte bu işe adım atın hadi. ben pek bi heyecanlandım!
ilk hedefimiz TEGV Bursa Şubesi : )
  • Dipnot: TEGV Web Sitesi'nden daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Lütfen bir göz atın!

2 yorum:

Selin dedi ki...

2 sene kadar bir süre sürekli erteledim, eğitimler sınavlarımla çakıştı, zaman ayıramadım vs. En son 2 ay kadar önce bu kez gidiyorum dedim, 7 haftadır etkinlik gönüllüsüyüm :) Yarın 8. etkinliğimi de yapıp bir dönemi bitiriyorum inşallah. Daha önce başlamadığıma pişmanım kesinlikle, 5. sınıf öğrencileriyle "İngilizce oyun saati" etkinliği yapıyorum, daha doğrusu okulda pek bir şey öğrenemedikleri için çoğunlukla ders anlatmamı istiyorlar, ben de istediklerini yapıyorum. "İngilizce sınavından en yüksek notu ben aldım, birlikte çalıştıklarımız çıktı sınavda hepsini doğru yaptım" diyerek yanıma geldiklerinde inanılmaz mutlu oluyorum. Eminim başladıktan sonra sen de benzer şeyler yaşayacaksın :) Hayırlı olsun ve hoşgeldin :))

orange hero dedi ki...

Evet, evet. kesinlikle bunları hissedeceğime eminim.. aslında düşündüğüm de tam böyle bir şey.. onlara bir şeyler kazandırabilmek, yardımcı olabilmek. ne harika olur :) huzur dolmam gerek..
Hem onlar için güzel bir şey yapmış olurum, hem de içim rahat olur.. ne bileyim, öyle şeyler işte (:

Etkinlik gönüllüsü olmak istiyorum ben de ama bilemiyorum. bana en uygun hangisi olacak.. çünkü aslında çok vaktim yok, bugün biraz konuştuk ama yine vaktim yoktu mesela.. fotoğraf çekmek zorundaydım bütün gün. ki işim sadece bu da değil.. omzumda çok yük var ne yazık ki, hepsini nasıl yetiştireceğimi de düşünüyorum..

Peki en az vaktimi alıp da, yararlı olabileceğim bir gönüllülük türü vardır sanırım. hangisi olur ki bunlardan? kararsız kaldım, hepsini de yapmak istiyorum aslında :)